HTML

Láttam

Tánc és környéke. Főleg balett és modern. Általában vélemény, ajánló csak ritkán.

Címkék

ajánló (20) balett (45) flamenco (21) kult (112) kultúra (115) megmondó (12) modern tánc (52) operaház (36) tánc (119) trafó (12) web (14) Címkefelhő

Keresés

Google

Friss topikok

2010.09.14. 13:40 Vestris

Operaház 2010/11 évad - áttekintés

Címkék: ajánló kult kultúra tánc balett

Röviden összefoglalom, amit az opera kissé megbízhatatlan, információhiányos honlapjáról tudni lehet a 2010/11 évadról. Természetesen azt még az Operában sem tudják, hogy melyik szerepet ki fogja táncolni, ezért maradunk pusztán a műsorterv ismertetésénél.

Alább látható, milyen darabokat, hányszor láthatunk majd:

Zorba 4
Elfújta a szél 6
Rómeó és Júlia 8
Balanchine est 8
A rosszul őrzött lány 6
A diótörő 11
A bajadér 6
A makrancos Kata 6
A vágy villamosa 7
Örvényben 6
Karamazov testvérek 6
Hófehérke és a 7 törpe 7


Félkövérrel szedve a két bemutató, amiből az egyik nem is igazi bemutató, hiszen az Erkel Színházban már sokat láthatta, aki akarta. Vicces, könnyű kis darab, a megfelelő szereplőgárdával nagy siker lehet, kíváncsian várom. Mint ahogy kíváncsian várom a másik bemutatót is: mai magyar koreográfus új egész estés balettje! Ilyenből láttam mostanában nagyon jót (Harangozó: Hófehérke és a... csak nem tudom, miért számmal 7? ), de született borzalmas is az elmúlt években (Pártay: Elfújta...). Remélhetőleg a két bemutatót megnézem és írok róla. Persze ezzel a zárójelezéssel cselesen újabb két elemet kipipáltam a listából, tehát a Hófehérke jó, hogy van, az Elfújta a szelet természetesen nem értem.

A Zorbát már tavaly előtt sem értettem, de mint akkor is írtam, rég láttam és azóta lehet, hogy jobb lett. Persze azóta nem néztem meg újra és nem hinném hogy ilyennel akarnám magam kínozni. Nyilván rosszmájúság lenne feltételezni, hogy azért van műsoron eme csodálatos műremek, mert a balettigazgató és a koreográfus egy és ugyanaz a személy.

A három Shakespeare-Seregi darab (Rómeó és Júlia, Szentivánéji álom, Makrancos Kata) folyamatos közönségsiker és a közelmúlt balett-termésének színe-java, tehát nyilván helyük van a műsorrendben. Idén a Szentivánéji álom marad ki, gondolom jövőre meg majd lesz. Jó ez így.

Klasszikusnak ott a Bajadér és az elmaradhatatlan (és gyakorlatilag minden korosztálynak élvezhetetlen, kifejtem itt) Diótörő. Modernnek (értsd: XX. század első fele) Balanchine, kortárs-szerűnek az Örvényben balettest és a sajtóban általában elmarasztalt Karamazov testvérek (én személy szerint nem marasztaltam el).

A problémám a nemzetközi kortárs irányzatok hiánya. Miért nem lát a magyar Forsythe, Kilián, Wayne McGregor darabokat itthon?


Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lattam.blog.hu/api/trackback/id/tr232295472

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása