Szeretném, ha nem kellene ilyenekkel foglalkozni, de sajnos ez van, így intézik valakik, hogy ez legyen, ahelyett, hogy... Meneküljön innen, aki teheti...
A Trafó kapcsán röppent fel a hír, hogy Markó Iván és Bozsik Yvette társulata kaphatja meg az épületet. Konkrétumok nincsenek, senki nem nyilatkozik, de elég szörnyű már az is, hogy erről egyáltalán szó lehessen. Ha valaki nem követi, annak ideírom, hogy a Trafó a világ legjelentősebb táncegyütteseit hozza ide évről évre (más művészeti ágakba nem látok bele annyira, hogy megítéljem, de gondolom ott is hasonló a helyzet) és emellett rengeteg fiatalnak ad teret kísérletezni. Olyan, mintha a Népstadion minden évben elhozna két-három BL döntőt, világbajnoki döntőt, meg talán EB elődöntőt is egyet.
Minden tiszteletem Markóé és Bozsiké, a személyüktől teljesen függetlenül mondom, hogy óriási hiba lenne megváltoztatni azt, ahogy ez a hely működik. A Trafó azon kevés dolgok egyike ebben az országban, ami olyan, mintha nyugatabbra lenne tőlünk.
A Revizoronline-on olvasható három nyílt levél a témában:
Králl Csabáé (aki jószándékúan, de néhol sajnos kissé vehemensen ír, ezen aztán jót lehet kötözködni úgy, hogy közben a lényeg meg elsikkadjon)
Szemán Béláé, a Bozsik Yvette társulat művészeti menedzseréé (aki jó magyar szokáshoz híven beleköt a hangnembe, a tegezésbe, mindenbe, de arról egy szót sem ír, hogy magával az üggyel mi van, mit mondana Bozsik, ha megkérnék, stb., továbbá azt írja a Trafóról, hogy megítélése egyáltalán nem egyértelmű, ami csak azért lehet, mert a. nem ért a tánchoz, b. pontosan tudja, mennyire értékes a Trafó, de valamiért ezt nem akarja leírni) és
Upor Lászlóé (aki higgadtan, korrekten, értelmesen nagyon jól leírja, miért nem kellene, hogy bármilyen együttesé legyen a Trafó)
Olvassa, akinek van kedve hozzá, aki/k miatt pedig ez az egész van, remélem, hogy szánalmas életüket egy kicsit jobbnak érzik, amikor látják, hogy sikerült ismét lerombolni valamit, amihez nem értek föl.