HTML

Láttam

Tánc és környéke. Főleg balett és modern. Általában vélemény, ajánló csak ritkán.

Címkék

ajánló (20) balett (45) flamenco (21) kult (112) kultúra (115) megmondó (12) modern tánc (52) operaház (36) tánc (119) trafó (12) web (14) Címkefelhő

Keresés

Google

Friss topikok

2007.12.26. 19:59 Gyagilev (törölt)

Harmadszor is Diótörő

Címkék: tánc karácsony balett diótörő operaház petipa csajkovszkij

Először is megígérem, hogy ez a mai az utolsó bejegyzés, ami a Diótörőről szól. (Jövő Karácsonyig.) Amiért még egyszer írok róla az az, hogy a sok lelkes olvasó aki kétségbe volt esve, mert irományom után megnézte az Operaházban játszott Vaszilij Vajnonnen féle feldolgozást és kíváncsi volt, milyen a két felvonásos változat, megnézhette.

Szentestén ugyanis az m1 a kiskutyás-mikulásos és a Jézusos filmek helyett - nagyon helyes döntés - műsorra tűzte a londoni Royal Ballet Diótörőjét. Sajnos nem tudtam róla (aznap este nem nagyon szoktam tévézni), ezért csak a végét láttam (ismét megbizonyosodtam arról, hogy ha balettet a tévében néz az ember, sokat veszt a varázsából). A koreográfust nem tudtam kinyomozni, a többi résztvevőt megtalálhatjátok itt.



Annyit biztosan tudok, hogy ez az Ivanov-Petipa féle két felvonásos koreográfia valamely felújítása volt, illetve azt még, hogy fogalmam sincs, miért ezt az előadást vették fel a Covent Gardenben. A rózsakeringő és a nagy pas de deux alapján ugyanis bátran kijelenthetem, hogy az előadás nagyjából csapnivaló volt. Négy ember sem tudott egyszerre megmozdulni, nem hogy több. A lábak ritkán emelkedtek feljebb a minimálisan elvárhatónál (kb. 45°), ráadásul azt sem egyszerre, nem is egyforma magasra...

Vannak koreográfiák, előadások, ahol a a pas de deux-t nem a főszereplők táncolják (gondolhatja azt a koreográfus, vagy az adott előadás rendezője, hogy a. a főszereplők nagyon jó színészi képességekkel rendelkeznek, de táncolni annyira nem tudnak, b. a legjobb táncosok semmiféle képességekkel nem bírnak a táncon kívül, c. több táncosnak akarnak szerepet adni, stb.). Itt is így volt. Mária és a Diótörő helyett a Sugar Plum Fairy (Cukorszilvatündér? Aki tud jobbat, kérem írja meg!!!) és a Herceg. A főszereplőkről így semmit nem mondhatok (nem láttam olyan részt, ahol táncolnak). A pas de deux eléggé felejthető volt. Annyira nem volt rossz, mint a kar produkciója, de ha Londonból adnak egy előadást, többet várna az ember.

Mindenesetre összehasonlítási alapnak jó. Hazánkban, az Operaházban ilyen egy átlagosnál kicsivel rosszabb előadás. Az pedig, amit idén láttam - amiről eggyel lentebb írtam is - ennél fényévekkel jobb volt. Persze még ez is százszor inkább, mint a Reszkessetek, betörők 4.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lattam.blog.hu/api/trackback/id/tr71275738

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása