HTML

Láttam

Tánc és környéke. Főleg balett és modern. Általában vélemény, ajánló csak ritkán.

Címkék

ajánló (20) balett (45) flamenco (21) kult (112) kultúra (115) megmondó (12) modern tánc (52) operaház (36) tánc (119) trafó (12) web (14) Címkefelhő

Keresés

Google

Friss topikok

2008.02.14. 12:10 Gyagilev (törölt)

Vörös Malom

Címkék: film tánc moulin rouge john oconnell koreográfus

Hétvégén láttam megint az m1-en a filmet, továbbra is zseniálisnak tartom. Aki még nem látta, annak nagyon ajánlom. Igazi musical, rengeteg zenei utalás, humor, dráma és musicalhez méltó jelmezek, díszletek (egyetlen kérdésem van csak, miért Ewan McGregort találták meg énekes főszerepre?).

Eddig nem nagyon mondtam semmi újat. Most kifejezetten próbáltam arra figyelni, kik, mit táncolnak és hogyan. Számomra nagyon érdekes megállapításra jutottam: a film vágási technikájának köszönhetően (rövid snittek gyorsan váltogatva) egyszerűen nincs olyan táncjelenet, amiben pár másodpercnél hosszabban lehet bármit látni. Rengeteget táncolnak, nagyon sokan, de a film alapján nem lehet semmiféle képet alkotni a koreográfus és a táncosok teljesítményéről. Fura.

Egyébként a film jeleneteit John O'Connell koreografálta, díjat is nyert érte (American Choreography Award, indoklás: Outstanding Achievement in Feature Film Moulin Rouge). Ő a Romeo+Juliet és a magyarra "Hölgyválasz"-nak fordított Shall we dance koreográfusa is. Ami minden kétséget kizáróan meggyőz engem kvalitásairól: ő jegyzi (szintén Baz Luhrmann-nal) a Kötelező táncokat. Ha valaki még nem látta, ez tényleg kötelező. Dolgozott színpadra is, Luhrmann rendezésében és az O'Connell koreografálásával színre vitték az Ausztrál Operában a Szentivánéji álmot.


Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lattam.blog.hu/api/trackback/id/tr71338907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása